Friday, April 29, 2011

Ikan Bakar Malim

Perjalanan ke Melaka Bandaraya Bersejarah memang memenatkan,apatah lagi perjalan sambil mencari tempat pelajar-pelajar bertapa di musim LI ni.Sudah separuh dilalui bandaraya ini,sibuk dengan trafik dan orang ramai.Hari semakin tinggi dan perut meminta habuan untuk diisi.
Apa yang istemewa di Melaka ni terutama makanannya?? kami singgah di Restoran Ikan Bakar Malim.Dah nama ikan bakar  tentunya menu istimewanya adalah Ikan Bakar,.

Berbagai jenis ikan bakar yang disediakan ,dari ikan kembong,terubuk,cencaru,pari ada disini kecuali ikan bilis dia orang goreng.Pelanggan boleh memilih ikan yang sedang dibakar diatas kuali pembakar yang beralas dengan daun pisang.Yang hebatnya adalah kuah pencecah tak disediakan.Dia orang bagi ikan bakar banjir  kuah cecah .Memang enak dan berperisa .Selain dari itu lain-lain lauk tetap ada di sediakan terutama lauk asam pedas melaka yang istemewa.Harga tidak menghampakan 3 orang makan sekadar mencecah RM47.00 ,bergantong kepada lauk dan jenis ikan...Kira ok lah tue.
Kepada mereka yang ke Melaka jangan lupa singgah disini..Adios..

oleh krew jejak selera

No comments:

Post a Comment